איזה אטרקציה יכולה לשדרג לכם את מסיבת היומולדת ולהדליק את הילדים המשתתפים?

אתם מארגנים מסיבת יומולדת לילד או לילדה שלכם, משקיעים בכיבוד, בקישוטים , קונים לילד בגדים חגיגיים אבל מה עם התוכן?

על איזה אטראקציה אני מדבר?

 

אני מדבר על משחק הפיניאטה. למי שלא מכיר

מה זה פיניאטה?

פיניאטה היא מיכל ציבעוני מעוצב שמלא בממתקים או בהפתעות. את הפיניאטה תולים על חבל מהתקרה או על עץ בגובה של הילדים וכשמתחילים לשחק  הילדים מנסים לחבוט בה במקל מיוחד.  ברגע שהפיניאטה מתפוצצת הממתקים וההפתעות נשפכים על הריצפה והילדים אוספים אותם.

אם הילדים גדולים יותר ואתם רוצים לאתגר אותם, אפשר לקשור להם את העיניים ולתת להם לחבוט בעיניים עצומות.

המקור של המשחק הוא מספרד וממקסיקו והפיניאטה עשוייה בדרך כלל  מעיסת נייר או מחרס.

משחק הפיניאטה מתאים לילדים מגיל 4 ומעלה ומהנסיון שלי ילדים אוהבים אותו במיוחד ומחכים לממתקים או לפרסים שישפכו על הריצפה.

מה שמים בתוך הפיניאטה ?

אפשר לשים ממתקים קטנים כמו שוקולדים קטנים או סוכריות או מטבעות שוקולד או שאפשר לשים הפתעות קטנות שמתאימות גם לבנים וגם לבנות .

את הפיניאטה עצמה אפשר לקנות בחנויות לאביזרים לימי הולדת ואם בא לכם אפשר גם להכין בבית . יש באינטרנט  הרבה סירטוני הדרכה איך להכין רק תקחו בחשבון שזה דורש זמן והשקעה.

יש כל מיני צורות של פיניאטות . הקלאסיות ביותר הן בצורת חמור או כוכב אבל יש היום בחנויות גם פיניאטות בצורת חד קרן , מכוניות ודמויות מצויירות.

איך מסבירים לילדים על המשחק?

אחרי שתולים את הפיניאטה עם חבל על התקרה או על עץ אם האירוע בחוץ , מבקשים מהילדים לעמוד בטור אחרי ילד היומולדת . נותנים לילד היומולדת את המחבט והוא מתחיל  לחבוט ראשון בפיניאטה. אפשר להחליט מראש שלכל ילד יש 2 חבטות עם המקל ואז עוברים לילד הבא שעומד בתור עד שכל הילדים חובטים. הפיניאטה מתפוצצת והילדים אוספים בשמחה את ההפתעות

אבל כדי למנוע מצב של ילדים שלא קיבלו אז אומרים מראש לכל הילדים שלכל ילד מותר לקחת רק 3 הפתעות או ממתקים כדי שלא יהיה מצב שיהיו ילדים שאספו הרבה ממתקים וילדים שלא קיבלו בכלל .

המלצה שלי תשאירו לכם עוד כמה הפתעות ספייר למקרה חירום כדי שלא יהיו בטעות ילדים מאוכזבים  ומפחי נפש אצל ילדים שלא קיבלו בכלל.

את המשחק משחקים בסוף היומולדת רצוי אחרי טקס העוגה כדי שהילדים ילכו עם ההפתעות הביתה.

ועוד משהו קטן ...

כשאתם רואים שהפיניאטה עומדת להתפוצץ אחרי הרבה חבטות שהיא ספגה מהילדים ,אפשר לתת לילד או ילדת היומולדת את המכות האחרונות כדי שהם יהיו אלה שמפוצצים אותה.

המחירים של הפיניאטה נעים החל מ 50 ₪  לפיניאטה קטנה ובסיסית ועד 300 ₪ לפיניאטה גדולה ומעוצבת..

אל תשכחו לארגן גם מקל וגם חבל כדי לקשור אותה.

אז מזל טוב לחוגגים  ונתראה בשמחות.