איך להכין את הילד למסיבת יום ההולדת שלו?

קבעתם תאריך למסיבת יום ההולדת של הילד או הילדה שלכם, אתם הולכים להזמין את כל הגן ועוד כמה חברים ובני משפחה , סגרתם כבר עם מפעיל אבל אתם מרגישים שהילד או הילדה שלכם לא מצליחים להכיל את ההתרגשות שלהם לקראת המסיבה. אז מה עושים?

איך מקלים על ההתרגשות של הילד?

קודם כל משתפים אותו בכל מה שאפשר כמובן בהתאם לגילו, מספרים לו על החברים שאתם הולכים להזמין, על בני המשפחה שעומדים להגיע גם הם למסיבה, על המתנות שיקבל ואפילו הולכים לבחור איתו הזמנות בחנות או שמדפיסים בבית לבד. אתם יכולים לכתוב את שם הילדים המוזמנים ולתת לילד לצייר או לקשט.

ספרו לילד או לילדה על המפעיל שיגיע לשמח אותו ואת הילדים ועל הפעילות שתהיה ומה יהיה החלק שלו בפעילות וצפו איתו בסירטונים של אותו מפעיל שיגיע.  אתם יכולים גם להתקשר למפעיל ולתת לילד לדבר איתו כדי שיכיר אותו. מהניסיון שלי זה מאד עוזר לילדים להכיל את ההתרגשות הרבה.

  יותר בטוח לגבי מה שעומד לקרות במסיבה.  אתם יכולים להפוך את ההכנות למסיבה לזמן איכות משותף לדוגמא לתת לילד/ה  להכין קישוט מיוחד למסיבה ,או להכין ולקשט איתו ארגז מיוחד למתנות שיקבל ,או לעשות יחד כל דבר אחר שקשור במסיבה. אפילו לקנות ביחד בגדים חגיגיים למסיבה יכול להיות זמן איכות כחלק מההכנה.

הסוד הוא לתווך לילד מה עומד לקרות עם כמה שיותר שיתוף שלו. ככל שתהיה לילד יותר וודאות וככל שהוא יהיה יותר שותף להכנות לקראת האירוע (שוב בהתאם לגילו כמובן) כך תתחזק אצלו הוודאות ותחושת השייכות והוא יהיה יותר בטוח לגבי מה שעומד לקרות במסיבה.  אתם יכולים להפוך את ההכנות למסיבה לזמן איכות משותף לדוגמא לתת לילד/ה  להכין קישוט מיוחד למסיבה ,או להכין ולקשט איתו ארגז מיוחד למתנות שיקבל ,או לעשות יחד כל דבר אחר שקשור במסיבה. אפילו לקנות ביחד בגדים חגיגיים למסיבה יכול להיות זמן איכות כחלק מההכנה.

זה כמו למשל להכין עם הילדים ארוחה משותפת ולתת להם לעזור בהכנות. אם פעם עשיתם את זה אולי שמתם לב שהילדים גם נהנים יותר לאכול את אותה ארוחה רק בגלל שהם עזרו בהכנה שלה.

אז תנו לילדים שלכם תחושת שייכות בטח כשמדובר ביום ההולדת שלהם.

אז מזל טוב לחוגגים ונתראה בשמחות.