מה ההשפעה של פעילות עם מוסיקה חיה על ילדים בגיל הרך ולמה כדאי להזמין פעילות כזאת ליום ההולדת של הילד או הילדה שלכם?

יש לכם ילד או ילדה בגיל הרך ואתם מתכוננים להזמין פעילות למסיבה ואתם לא יודעים במה לבחור…

חשוב לכם שהפעילות תהיה איכותית ,בעלת ערך מוסף , שהילד שלכם יהנה ויתחבר אליה, שהילדים האורחים ישתפו פעולה ויהנו גם הם ושאתם תקבלו בסוף את המחמאות משאר ההורים.

מהי ההשפעה של מוסיקה חיה על ילדים בגיל הרך?
ולמה פעילות עם מוסיקה חיה יכולה לתת לכם את הפיתרון בדיוק למה שאתם מחפשים?

תחשבו רגע על עצמיכם. יצא לכם ללכת לאחרונה להופעה חיה של זמר או מוסיקאי שאתם אוהבים? מה הרגשתם? איך המוסיקה החיה השפיעה עליכם? איזה תחושות חוויתם בגוף?  

אני יכול להעיד על עצמי שכשאני הולך לצפות בהופעה של זמר או מוסיקאי שאני אוהב אני מרגיש תחושת אחדות חזקה והופך להיות חלק מהמופע למרות שאני יושב בצד של הקהל. המוסיקה מרגשת אותי, פותחת לי את הלב ומלווה אותי גם כמה ימים אחרי שהמופע מסתיים.

אז תחשבו מה קורה לילדים קטנים שהרגשות שלהם כל כך חזקים שהחושים שלהם כל כך חדים. להופעה עם מוסיקה חיה יש השפעה מדהימה על ילדים בגיל הרך. הם מגיבים למוסיקה באופן יוצא מן הכלל. המוסיקה סוחפת אותם, מרכזת אותם, גורמת להם לרקוד, מחברת אותם לשמחה ולאושר וגורמת להם להנאה.

מחקרים מדעיים מראים שהחשיבה המוסיקאלית היא השלב הגבוה ביותר ביכולת המוחית האנושית. חשיפה למוסיקה בגילאים צעירים מסייעת מאד בפיתוח חשיבה מוסיקאלית ויצירתיות בכלל. המוסיקה מחזקת את הביטחון העצמי, מפתחת אינטילגנציה רגשית , חשיבה יצירתית, קורדינציה, זיכרון, יכולת ריכוז, כושר אנליטי, אורנטצייה והתמצאות במרחב ותורמת למשמעת ושליטה עצמית.

החוויה הרגשית שמקבל ילד בגיל הרך מהמוסיקה, משפיעה בצורה משמעותית על ההתפתחות השכלית והרגשית של הילד ובכך למעשה על כל התחומים בחייו.

אתם ממש לא חייבים להזמין פעילות מוסיקלית למסיבה אבל ההמלצה שלי היא שאם כבר אתם משקיעים במסיבה אז תזמינו פעילות שיש בה ערך מוסף לילדים. פעילות שתעשיר אותם.

אז מזל טוב לחוגגים ולהתראות בשמחות.